Har du nogle spørgsmål?
- så prøv du kan finde svaret nedenfor
Borgere, som har vanskeligt ved eller som er ude af stand til at overkomme, overskue og tage initiativ til tilberedning af mad tilbydes madservice med levering.
Du skal henvende dig til Myndighedsafdelingen i Sundhed og Omsorg på telefon 99 74 17 58.
Visitationen vurderer din situation og bevilger madservice.
Et måltid mad består af en hovedret.
Der er mulighed for at købe for- og efterretter og andre måltider, som indgår i dagskosten.
Maden skal være varedeklareret og leveres i godkendt emballage jf. Fødevareloven.
Maden tilberedes af køkkenet og køles straks ned. Når du modtager maden, sætter chaufføren maden i dit køleskab, hvor den skal opbevares ved max. 5 grader.
Du har hver uge mulighed for at vælge mellem 11 hovedretter og 11 biretter. Valget skal foretages to uger i forvejen, det vil sige, at når du modtager ugens madportioner, bestiller du for den næste uge, og du modtager bestillingsliste for næste uge igen.
Du skal hver uge bestille mindst tre hovedretter, for at du kan være med i madordningen.
Du kan vælge imellem:
- Lille eller normal portion
- Biretter
- Øvrige tilbud til dagskosten
- Diæter og superkost
- Forskellige menuer
Menuplanen opdateres løbende. I menuplanen indgår højtidsmenuer og egnsretter. Der bruges fødevarer af god kvalitet og vi bestræber os så vidt muligt på, at købe lokale fødevarer.
Mortensaften og juleaften: Andesteg og ris a la mande
Øvrige højtider: Søndagsmenuer
Søndagsmenuer kan være flæske-, kalve- eller oksesteg eller andet helt kød. Biretten skal være en dessert.
For de fleste mennesker er måltidet en af dagens højdepunkter. Maden fra Køkkenet Åkanden kommer i praktisk emballage, du kan sætte direkte i mikroovnen. Emballagen er opdelt i flere rum, så rettens komponenter er adskilt.
Vi anbefaler, at du anretter din mad på en tallerken efter den er færdigstilberedt i mikroovnen, så ser den endnu mere indbydende ud. Så kan du også selv bestemme om du vil have sovsen oven på kartoflerne. Maden ser dejlig ud i sig selv, men krydderurter kan altid bruges som pynt og give retten et ekstra pift.
Så gør dig umage, uanset om du spiser alene eller sammen med andre. Dæk bordet pænt, anret maden på en tallerken, pynt med grønt og giv dig tid til at nyde, hvor godt maden smager.
Hvad koster det?
Maden leveres af en medarbejder fra Køkkenet Åkanden. Medarbejderen vil bære uniform og navneskilt, som gør det muligt at identificere vedkommende.
Maden leveres i kølebiler, og der leveres mad til én uge ad gangen.
Ringkøbing-Skjern Kommune er inddelt i nogle ruter efter geografi, så maden leveres altid på samme ugedag og på cirka samme tidspunkt. I forbindelse med helligdage kan der ske ændringer. Borgeren skal være hjemme i forbindelse med levering af madservice.
Lukkes der ikke op, når maden kommer, vil vi undersøge årsagen og eventuelt tilkalde hjælp. Maden tages med retur til køkkenet, hvis borgeren ikke er hjemme.
Læs mere om valg af leverandør på madområdet i Kvalitetsstandarden for Sundhed og Omsorg i Ringkøbing-Skjern kommune.
Dokumentet overholder ikke kravene til tilgængelighed. Har du brug for at få dokumentet gennemgået pga. den manglende tilgængelighed, så bedes du kontakte Sundhed og Omsorg, Kirsten Bjerg på telefon: 99 74 12 43 eller mail: kirsten.bjerg@rksk.dk.
Vær opmærksom på, at der kan gå op til 10 arbejdsdage, før du hører fra os.
Menuplan - Hvordan udfyldes den?
Afbestilling skal ske senest kl. 12 dagen før levering. Husk at give os besked ved indlæggelse eller aflastningsophold.
Du vil modtage et giroindbetalingskort første gang du skal betale for madservice. Bemærk, er du tilmeldt eBoks, vil din opkrævning blive sendt der til.
Giroindbetalingskortet kan du aflevere i dit pengeinstitut og bede dem tilmelde betalingen til BetalingsService, så vil der fremover ske automatisk opkrævning hver måned.
Varmevejledning
Vi skaber tryghed for dig som pårørende gennem god kvalitet og høj service for vores kunder
Vi kan tilbyde din mor, svigerfar, nabo eller anden nær person velsmagende, sund og nærende mad, som er lavet fra bunden af gode råvarer.
Vi ved, at det handler om tillid og tryghed, når man skal have mad leveret ude fra. Vi gør os derfor umage med at planlægge vores ruter, så det er den samme chauffør, der leverer maden hver uge. Vores chauffører er ansat i Åkanden. Oplever en chauffør uregelmæssigheder i forbindelse med en levering, kontaktes kommunen.
Skulle du have spørgsmål, du ikke har fundet svar på, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon nummer 99 74 25 65 eller via mail koekkenet.aakanden@rksk.dk